01 نوفمبر 2009

إضافة الابتسامات " smiles " الى البلوجر.

مرحباً أصدقائي
صباحكم ومسائكم سعيد بعدما جنينا ارباحاً هائلة من الموضوع التجريبي للابتسامات , بحكم ان الكثير منكم يريد مثلة حيث قام بعضكم بدفع 100 دولار والبعض دفع 200 وحتى وصل الربح الى 10000000 دولار gigil ههههه عدها صدقت العالم sengihnampakgigi عموماً انا من البداية كنت حابب اكتب الطريقة لحتى يستفيد الجميع منها ولكن ضيق الوقت بصراحه كان من الاسباب يلي أخرتني الى الان . بكفيني برم وخلينا نبدأ بالموضوع kenyit أولاً هذه السمايلات حتى تعمل وحتى تظهر في صندوق كتابة الموضوع لا بد أن يكون لديك متصفح فَيَرفُكس (حمله من هنا) ثانياً افتح الفيرفكس وقم بتثبيت هذه الأداه Grease monkey بعد ذلك قم باعادة تشغيل الفيرفكس وستظهر لك صورة قرد اسفل المتصفح jelir وأخيراً بعد أن تعيد تشغيل المتصفح وتثبيت الأداة السابقة قم بتثبيت هذا الملف أيضاُ Java file وهو الملف الذي يحتوي على الابتسامات
تم بحمد الله
الآن توجه الى ارسال >> انشاء رسالة جديدة >> ستجد صندوقاً كاملاً من الابتسامات بانتظارك , لتعبر عن مشاعرك واحاسيسك أكثر ويسعدلي اوقاتكمbabai طبعاً الموضوع ليس من اختراعي , وبالتالي يمكنكم النشر حتى تعم الفائدة على زملائكم المدونين

30 التعليقات:

جارة القمر يقول...

أستاذنا الغالي


يارب تكون بخير

انا جيييييييييييييت

كان عندي امتحان امبارح بالنقابة والحمدلله قدمت كويس

وربنا يخليك على سؤالك عني

طمني عليك دايما

ويسلمو على السمايلات كلك ذوق ياقمر

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم

ايةةةةةةة الجمال دا كله
بجد تحفه ربنا يكرمك
بجد استمتعت بالشرح
تمناياتى لك بالتوفيق
ايناس

غير معرف يقول...

اولا ايه اخبار العائله بعد الحادث المؤسف بتاع المصنع .... يا رب تكونوا بخير

ثانيا شكرا جزيلا ... بس انا انضحك عليا .... انا دفعت تلتوميت دولار ..... عايزه الفرق :D

تحياتي

موناليزا يقول...

مشكور جدا على هذه المعلومة
ربنا ينفع بيك

miss.meme يقول...

ههههههه وأخيـــراً
مبرووكـ عليكـم الطريقــة..وما شاء الله صاير محامي ومعلم>>زي أخــي ههههههه
مهنتان غير متوفقتان:D
يلا عاد تميزوا وتنافســوا :)

أنا آخر السنة بجي آخذ الشرح :-/
ههههههه

موفقيــــــن :)

Unknown يقول...

جارة القمر
هلاهلا نورتي والله
مبارك تقديمك للامتحان والله وكبرتي يا استاذه وصار معك ختم ههههههههههه
يارب يكون فاتحة خير عليكي , ويجعل حياتك كلها سعادة
ومنه للأعلى ياااااارب

Unknown يقول...

الأحــــــ إيناس ــــــزان
الله يسعدك يارب
واكيد شهادة اعتز بيها منك انه الشرح تبعي كان واضح وممتع
ولكن انتظر ردكم جميعاً انه هل الطريق زبطت معكم ولا لأ :)

نورتي

Unknown يقول...

فتاه من الصعيد
اول شي يسلمووووو لسؤالك والحمد لله احنا كلنا بخير وكل شي 100/100 الحمد لله
شكراً يا زوء

تاني شي بخصوص ال 300 دولار , انا سألت لمين لمين لمين على اساس ارجع 100 دولار ,, لهيا عاشقة الاحزان قالت بتعاتي هههههههههههههه وخدتهم مني روحي اخنقيها :D

هيهيهي شبكتهم ههههههه

Unknown يقول...

موناليزا
يسلموا لمتابعتك
وان شاء الله تزبط معك :)
موفقة يارب

Unknown يقول...

miss.meme
مهنتان بعينك غير متميزتان ههههه
قال غير متميزتان قال هههههه

miss.meme
بجد شاكراً لك اهتمامك وبتمنالك التوفيق بمدرستك
ربي يسعدو يوفقك

ارق نسمة

أحمد بسام يقول...

اه فهمت جزيت خيرا اخى

العلم نور يقول...

شكرا أولاً أخي في الله دكتور حازم على مرورك الكريم لمدونتي المتواضعة.

ثانيا هذا الموضوع جيد لكن هناك سؤال هل ستجعل هذه السمايلات مدونت تفتح بصعوبة أم أن الموضوع لا يؤثر عليها وشكرا.

Unknown يقول...

الشجرة الأم
اهلا وسهلاً بكِ
صراحة انا لم اجد اي تغيير بسرعه التصفح
ولو اعتبرنا هذه صور عادية سيكون كل 50 رمز يدوبهم بحجم صورة من يلي بتحطوهم بالمدونة صح ولا لأ , فما بالك لما تحطي 5 او 10 صور بالتدوينه الواحدة :)

عن نفسي لم اجد اي تغيير

العلم نور يقول...

شكرا أخي في الله على إجابتك السؤال، وأنا قد حملت البرنامج وسأحاول تنزيله إن شاء الله

خواطر شابة يقول...

شكرا على اهتمامك بأن تعم الفائدة الجميع
مع تحياتي وتمنياتي لك بيوم سعيد

(Joudy) يقول...

تمام كده والمبلغ تحب يكون كاش ولا شيكات إنت عملت وجيبت الطريقة وأنا هبعت لك الفلوس بس ادينى رقم حسابك علشان أسحب أقصد أبعت لك الفلوس هههههههههه

دمت بكل الخير والسعادة

غير معرف يقول...

10000000 دولار

يانهار اثود يانهار اثود

بقيت مليونير من ورايا :(

مليش دعوة رجعلي فلوسي وفوائدها مش راضي يظبط معي :(

(وش بيعيط ومقهوور )

بقالي يومين فاتحة صفحتك وكل شوية اجرب شي بالاول مكنش يقبل بالقرد ابن القرد فنزلت المتصفح من تاني

وظهر القرد وكله تمام لكن مش شايفة السمايلي

مليش دعووووووة اررررريد حلا :(

ومفيش ثانكس الا لما تظهر عندي

اهووووووو

غير معرف يقول...

عندي طلب صغنوووون :]

ياريت لو تقولي كيف عامل

المواضيع الأكثر قراءة

احصائيات المدونة

اصله عندي اكتر من الف موضوع وعاوزة اتفشخر :] هههههههههههه

لو مافيها غلبة عليك يعني تقولي ومتنساش احنا ولاد بلد واحدة وبينا عيش وملح

ومدونتي اخت مدونتك نفس القالب يعني

وانت رجل والرجال قليل :]

لو مش عاوز براحتك وربنا يسمحك

بس متنساش اني عارفة اسم عيلتك وهبلغ عنك لو رفضت (وش مطلع لسانه )

عارفاك طيووب ومش هتقول لأ

هيييييييييييييه ميررررررسي ميرررررررسي

منتظرررررررة الطريقة

كح كح

اقدر ارفض بعد كل الكلام دا لو تقدر


ههههههههههههههههههههههه

Unknown يقول...

خواطر شابة
يسلموا ياااارب
وان شاءا لله بتعم الفائدة عالجميع
واهلا وسهلا بيكي
بتمنى اشوفك حضورك الدائم
ارق تحية

Unknown يقول...

(Joudy)
ههههههههههههه
يما عليكم ولا حد فيكم كريم هههههههههه

المهم الحمد لله زبطت معك
بتمنالك التوفيق يارب
ولا تنسينا من تواجدك :)

Unknown يقول...

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ
ههههههههههه
هلا ام البرم
اول شي صفي نيتك عشان يزبط معك هههههههههههه
وجيبي الدين اللي عليكي
هلأ بعد ما تظهر عندك صورة القرد صاحبك (وش بغيظها ) ههههههههههههههههههه
المهم بعد ما يظهر تحت , طبعا بتكوني فاتحه المتصفح
قومي بتنزيل الملف التاني وتثبيته
بعد هيك روحي افتحي موضوع جديد
حتلاقي كل الابتسامات !!
جربي تاني

Unknown يقول...

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ
نرجع لام برم تاني ههههههه

اول شي انتي حكيتي انا ابن بلدك
وحكيتي قالب مدونتك متل قالب مدونتي
وحكيتي بينا عيش وملح
و و و و وحتى بتحكي بدك تحكي اسم عيلتي

نبدأ نجاوب على كل وحده من تحت لفوق ههههه وبالاخر بحكيلك ان كنت حعطيكي طلباتك ولا لأ !
علشان اريحك وموضوع اسمي انسيكي اياه و ينشال من عقلك
اسمي أ. حازم على حسن عفانة
هيو رباعي يعني ,, وقبل كده كنت مسمي مدونتي باسم مدونة حازم عفانة
---
بخصوص نفخة الراس التانية تعت احنا اولاد بلد وحده وعيش وملح و رجل والرجال قليلو و و و و الخ

كان عالاقل علشان هادا كله حطيتي اسم مدونتي عندك صح
انا ما بهمني بس هذا عشان ابينلك انك انك انك امممممم

انك نوراة :)


بخصوص طلبك هادا اقل واااااجب
ولو ما بنقصر مع الناس الطيوبة :)
نهارك سعيد يا نوراة

وانا حعطيكي الاكواد مع شرح ما يلزم

غير معرف يقول...

ال ام البرم ال
بعييينك انا كلامي عسل وخفيفة عالقلب (وش مطلع لسانه )هههههههههههه
والقرد صاحبك مش صاحبي ومش راضي يشتغل برضوا
نيتي مش راضية تصفى شو اعمل يعني :(
اهو القرد ابن القرد عندي وهحاول اتفاهم معه لغاية ما يتكرم ويجبلي السمايلي ^ـ^
على اخر الزمن اتحوج لقرد يا قرد اقصد ياخويا
هههههههههههههه

Unknown يقول...

ان شاءا لله ما بزبط معك هههههههههه

غير معرف يقول...

له له له شكلك بايعها يعني بتقول اسمك كدا علنا :] طيب انا بعد هيك بشو اهددك يا لئيم :(

بس متنساش خالي المششار القانوني (وش مطلع لسانه )يعني اي كلمة اجبهولك بقولك اهو ههههههههههههه

نيجي بقى للعبط بتاعك بتاع اضافة مدونتك انا يادب بضيف اي مدونة تزورني ولو مرة هجي عندك واطنش يافالح بس انت نحس حاولت اضفها مرتين وكل مرة يعلق وميقبلش يضيفها فقلت يابت دا فقري سيبك منه

وماشاء الله عليك وين ما ادخل بلاقيك معلق صورتك بوشي وين ما اروح (صورتك الشخصية يعني ) فنسيت ايه فيها ايه يعني وبعدين غصب من عنك ولاد بلد وحدة وبينا عيش وملح (وش معصب )

المهم ميرررسي ميرسي على موافقتك عالطلب زليت البلد احترم مشاعيري بقى :)

ههههههههههههههههه
منتظراك ومتقلقش بفهم بالمدونات مش لازم شرح :)

يييييه علمتني الرغي اهو وهتاخر عن مشواري

سي يو بقى يا رغاي :]

ههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

اشمت اشمت مزبطش يا لئيم

:(
:(
:(

راجية الرحمه يقول...

مكنتش متوقعه ابدا انى اعرف اسيفه لكن الحمد له جات سليمه وتم بحمد الله
جزاك الله كل خير يااستاذ حازم

Unknown يقول...

مش قصة بايعهطبعاً وليش اخاف هو انا بعمل شي خطأ
بعدين شو يعني مستشار قانوني , كل محامي هو مستشار قانوني هاهاهاها
بتستاهلي صفي نيتك حيزبط

Unknown يقول...

راجية الرحمة
مبارك انه زبط معك
وبتمنالك التوفيق يارب
وسعيد بتواجدك الدائم
تحيتي

micheal يقول...

شكرا للبوست الخفيف ده يا حازم
يجعل أيامك كلها إبتسامات وسرور
:)
تحياتي

إرسال تعليق

ومامن كاتب إلّا سيفنى ** ويبقي الدهر ما كتبت يداهُ
فلاتكتب بكفك غير شيء ** يسرّك في القيامة أن تراه.

تذكّر قول الله عز وجل {مَــا يَلْفِـظُ مِـن قَـوْلٍ إِلاّ لَدَيْــهِ رَقِيـبٌ عَتِيــدٌ }ق18

مدونة حازم | Hazem Blog © 2008-2011 | ا جميع الحقوق محفوظة | تصميم وتطوير : Mr.Hazem